Kurse
If you have any questions or need material, contact me on Moodle or mail lukas.pfalz@schule.hessen.de
Dear students!
These are our topics this year:
E.1 Growing up (Heranwachsen)
– teenage life (das Leben Jugendlicher): z. B. Familie, Freunde, Gleichaltrige, Probleme
Heranwachsender wie z. B. Konflikte in Beziehungen, Drogenkonsum
– finding one’s identity (Identitätssuche)
– young people and the media (Jugendliche und die Medien): z. B. kritischer Umgang mit
Medien
E.2 Making a difference (Die Welt verändern)
– volunteering and commitment (Ehrenamt und Engagement)
– generation gap (Generationenkonflikt)
Hessisches Kultusministerium Kerncurriculum
Englisch gymnasiale Oberstufe
– rights and obligations (Rechte und Pflichten): z. B. Jugendschutzgesetz, Rechte und
Pflichten von Jugendlichen
E.3 The Blue Planet (Der blaue Planet)
– saving our planet (die Rettung unseres Planeten)
– the environmental footprint (der ökologische Fußabdruck)
– taking responsibility (Verantwortung übernehmen
To be chosen by students and teachers:
E.4 Youth culture in English-speaking countries (Jugendkultur in englischsprachigen Ländern)
– youth culture and movements (Jugendkultur und -bewegungen)
– young people and communication (Jugendliche und Kommunikation): z. B. soziale Netzwerke, Jugendsprache
E.5 Role models (Vorbilder)
– aspects of orientation (Fragen der Orientierung): z. B. Ziele und Ambitionen
– role models in literature and the media (Vorbilder in Literatur und Medien)
Dear students,
I look forward to welcoming you to the new school year as your 2023/24 tutor.
The preliminary advanced English course you have chosen will lead to an advanced course for some of you. So, this year we will be learning many of the techniques and methods you will need to be able to complete an upper-level exam in all three requirement areas. Most importantly, we will study newspaper articles, novel extracts, and other types of fictional texts, learning to summarize, interpret, and comment on them.
The topic that will occupy us all year is: coming of age.
The following subtopics are to be considered:
E.1 Growing up (Heranwachsen)
– teenage life (das Leben Jugendlicher): z. B. Familie, Freunde, Gleichaltrige, Probleme
Heranwachsender wie z. B. Konflikte in Beziehungen, Drogenkonsum
– finding one’s identity (Identitätssuche)
– young people and the media (Jugendliche und die Medien): z. B. kritischer Umgang mit
Medien
E.2 Making a difference (Die Welt verändern)
– volunteering and commitment (Ehrenamt und Engagement)
– generation gap (Generationenkonflikt)
Hessisches Kultusministerium Kerncurriculum
Englisch gymnasiale Oberstufe
– rights and obligations (Rechte und Pflichten): z. B. Jugendschutzgesetz, Rechte und
Pflichten von Jugendlichen
E.3 The Blue Planet (Der blaue Planet)
– saving our planet (die Rettung unseres Planeten)
– the environmental footprint (der ökologische Fußabdruck)
– taking responsibility (Verantwortung übernehmen
To be chosen by students and teachers:
E.4 Youth culture in English-speaking countries (Jugendkultur in englischsprachigen Ländern)
– youth culture and movements (Jugendkultur und -bewegungen)
– young people and communication (Jugendliche und Kommunikation): z. B. soziale Netzwerke, Jugendsprache
E.5 Role models (Vorbilder)
– aspects of orientation (Fragen der Orientierung): z. B. Ziele und Ambitionen
– role models in literature and the media (Vorbilder in Literatur und Medien)
We are looking forward to having a wonderful school year together.
Best wishes,
Stefan Krämer (KS)
Welcome to your English online classroom.